Ota yhteyttä
0400 861 603
info@grafiant.fi
Kasarmikatu 2
70110 Kuopio
70110 Kuopio
Savo-Karjalan Ympäristötutkimus eli napakammin SKYT on luotettava ja riippumaton ympäristön tutkimuspalveluiden tuottaja, joka palvelee asiakkaitaan laajasti koko Itä- ja Keski-Suomen sekä Kainuun alueella. Kuopion, Joensuun sekä Kajaanin toimipisteistä käsin SKYT palvelee koteja, kuntia, kaupunkeja yrityksiä ja viranomaisia erilaisissa veteen, ympäristöön ja ympäristöterveyteen liittyvissä tutkimuksissa.
Savo-Karjalan Ympäristötutkimuksella on pitkä historia alueen tutkimustoiminnasta, sillä toiminta on alkanut Vesiensuojeluyhdistyksenä jo vuonna 1963. Sittemmin liiketoiminta on yhtiöitetty vuonna 2004, jolloin toimintansa aloitti nykyinen osakeyhtiö.
Toteutimme brändi-identiteetin kokonaisvaltaisen uudistuksen osana strategiamme mukaisia toimia kohti selkeämpää asiakaskokemusta. Työskentely Grafiantin kanssa auttoi meitä jäsentämään paremmin omaa toimintaamme ulkoisesta näkökulmasta. Grafiant loi erinomaisella graafisella osaamisellaan meille näyttävän ja hyvin tunnistettavan brändi-ilmeen, jonka pohjalle palvelujen kehittämistä on hyvä jatkaa.
Yhdessä Savo-Karjalan Ympäristötukimusen kanssa aloitettu brändityö sai alkunsa lähtökohdasta, jossa yritys halusi selkeyttää ja napakoittaa brändin tunnistettavuutta. Strategisen brändityön ja työpajatyöskentelyn myötä havaittiin, että siihen asti lähinnä lempinimenä toiminut yrityksen nimen lyhenne SKYT ansaitsee paikan brändin viestinnän kärkipaikalla.
SKYTin toteuttama tutkimustyö on hyvin monipuolista ja sitä tehdään kenttätyönä Suomen vaihtelevassa ja monimuotoisessa maastossa. Siksi halusimmekin sitoa yrityksen visuaalisen brändi-identiteetin vahvasti maastoon ja siellä liikkumiseen. Tätä varten nostimme maastokartan suunnittelupöydälle ja piirsimme esiin yrityksen toimialueen oleelliset vesistöalueet. Näin syntyi SKYTin yksilöllinen maastokuvio, jolla on erittäin autenttinen yhteys yrityksen oikeaan toimintaympäristöön. SKYTin maastokuviosta pystyykin erottamaan esimerkiksi Kallaveden, Pyhäselän ja Oulujärven rantaviivojen piirteet.
Brändi-identiteetin uudistuksen yhteydessä toteutimme myös erilaisia käytännön ratkaisuja, joilla uudistettu visuaalinen identiteetti siirtyy osaksi brändin viestintää ja toimintaympäristöä.